SHELL DAN PORSCHE MELANJUTKAN RANGKAIAN PENGECAS BERPRESTASI TINGGI KENDERAAN ELEKTRIK DARI MALAYSIA KE THAILAND

Semua pelanggan kenderaan EV akan dapat menggunakan Rangkaian HPC melalui perkhidmatan bayar setiap penggunaan atau pelan keahlian eksklusif dengan membuat tempahan melalui aplikasi tempahan dalam talian. Mereka juga akan dapat berehat di kedai runcit Shell Select sementara menunggu kenderaan mereka untuk dicas semula. Melalui perkongsian ini, enam stesen Shell1 di Malaysia akan dilengkapi dengan 180 stesen pengecas kilowatt (kW) arus terus (DC), menawarkan kapasiti pengecasan terpantas seluruh Malaysia dan kemudiannya sehingga ke Bangkok, Thailand.

Pengecas berprestasi tinggi 180kW baharu Shell mampu mengecas EV pada kelajuan “super” pantas, yang seterusnya kepada masa menunggu yang lebih pendek di antaranya caj. Sebagai contoh, Porsche Taycan boleh dicas dari sifar hingga 80% bateri kapasiti dalam masa sekitar 30 minit, menyediakan sehingga 390km (WLTP2) perjalanan tambahan jarak.

“Penyahkarbonan ialah cabaran global yang memerlukan jangkauan yang luas dan pelbagai aspek penyelesaian. Perkongsian kami dengan Porsche dalam memenuhi keperluan pelanggan EV hari ini ialah inisiatif penting di bawah strategi Kemajuan Penjanaan kami untuk mencapai matlamat kami pelepasan sifar bersih menjelang 2050. Bersama-sama dengan Porsche, kami akan berusaha untuk menambah baik Pengalaman pengecasan EV di sepanjang arteri perjalanan utama yang menghubungkan tiga negara di wilayah,” kata Amr Adel, Naib Presiden Kanan, Mobility East, Shell. “Di Porsche, kami komited untuk memacu masa depan mobiliti di Asia Tenggara, sebagai kami meneruskan kunci kira-kira neutral karbon merentasi keseluruhan rantaian nilai kami mengikut tahun 2030. Perkongsian kami dengan Shell adalah hasil daripada objektif kemampanan yang sejajar dan akan menambah lagi rangkaian penyelesaian pengecasan kami untuk pemilik kenderaan elektrik, dengan faedah khusus yang diberikan kepada pemilik Porsche. Dengan prestasi tinggi baharu ini rangkaian pengecasan, kami menjadikan apa yang pernah menjadi visi – perjalanan jarak jauh, bebas pelepasan rentas sempadan kini menjadi kenyataan,” kata Dr Henrik Dreier, Pengarah Baharu Bidang Perniagaan, Porsche Asia Pasifik. Untuk maklumat lanjut tentang Shell Recharge HPC, sila lawati https://www.shell.com.my/motorists/shell-recharge/shell-recharge-hpc.html.

GALERI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *