MAJLIS PENYERAHAN HONDA MALAYSIA CIVIC YANG KE- 130,000

Klang, 13 Mei 2019 –

Honda Malaysia telah mencatatkan satu peristiwa sejarah dengan penyampaian Honda Civic ke-130,000 kepada pemiliknya. Pencapaian yang mengagumkan ini adalah  jualan Honda Civic sejak Generasi ke-7 diperkenalkan di Malaysia pada tahun 2001. Jualan rekod mencerminkan penerimaan pasaran yang baik terhadap Civic dalam

Sedan segmen C. Pada masa ini, Civic masih memegang sebagai model kereta teratas sebagai pemimpin segmen C.

Civic adalah antara model Honda yang popular di Malaysia, dengan rekod Generasi ke-7 lebih daripada 9,300 unit jualan, Generasi ke-8 menyumbang hampir 50,400 unit jualan diikuti oleh Generasi ke-9 dengan jualan lebih 27,000 unit. Generasi Ke-10 Civic dilancarkan pada tahun 2016, yang juga generasi pertama yang dikuasakan oleh enjin turbocharged, kini model yang paling digemari, telah terjual lebih daripada 42,200 unit .

Naib Presiden Honda Malaysia, Cik Jahabarnisa Haja Mohideen berkata pada majlis penyerahan itu, “Terima kasih dan terima kasih yang sangat besar kepada semua 130,000 pelanggan Honda Civic kami di Malaysia. Sokongan dan kepercayaan mereka terhadap jenama Honda telah membolehkan model kami mencapai kedudukan kepimpinan segmen termasuk Civic yang mengetuai segmen C. Di Malaysia, Civic adalah sinonim dengan jenama Honda dan telah memenangi banyak hati di sini. Ia secara konsisten telah disokong oleh rakyat Malaysia. Walaupun terdapat batasan unit jualan pada awal tahun, Civic terus menguasai segmen C dengan bahagian pasaran tertinggi pada 77% . Dengan model terkini, termasuk Civic yang popular, kami percaya kami berada di landasan yang betul untuk mencapai jualan kami untuk tahun 2019. Kami kini kekal sebagai No.1 dalam Segmen Bukan Negara dan No.2 dalam Jumlah Keseluruhan Industri Jumlah (TIV) kedudukan. “

Honda Civic yang dikuasakan oleh enjin Turbocharged 1.5L VTEC yang dibangunkan di bawah Honda Earth Dreams Technology, yang memberikan prestasi yang setara dengan enjin 2.4L. Enjin turbocharged bertujuan untuk menyediakan ‘Joy of Driving’ dengan prestasi yang menyenangkan untuk memandu dan ekonomi bahan bakar yang cemerlang sambil terus mengubah reka bentuk yang anggun dan bergaya. Ia juga dilengkapi dengan sistem pemantauan pintar, yang membantu dalam mengekalkan kecekapan prestasi enjin. Meningkatkan pemacu dengan gaya dan inovasi, model ini juga dilengkapi dengan ciri-ciri seperti Remote Engine Start, Walk Away Auto Lock, Brake Parking Electric (EPB) dan Auto Brake Hold (ABH), yang boleh didapati dalam semua varian Civic.

Memandangkan keselamatan adalah keutamaan bagi semua model Honda, semua varian Civic dilengkapi dengan spesifikasi keselamatan kelas atas yang memaparkan 6 Beg Udara, Bantuan Kestabilan Kenderaan (VSA), Sistem Pengunci Anti-Kunci (ABS), Electronic Brake Distribution (EBD), Brake Assist (BA), Bantuan Permulaan Hill (HSA), Isyarat Stop Kecemasan (ESS) dan Perbaiki ISO.

Civic menawarkan reka bentuk yang sporty, prestasi dinamik, kecekapan bahan api yang sangat baik, kelebihan dan ciri-ciri keselamatan teratas – semua dalam harga yang sangat menarik untuk harga segmen C untuk nilai segmen D. Civic di gemari kerana ia adalah sedan ideal untuk orang dewasa yang bekerja, keluarga muda dan penduduk bandar dan praktikal untuk gaya hidup yang berbeza-beza.

Civic 130,000 ialah varian Premium 1.5T VTEC Turbocharged, Premium dalam warna Dark Ruby Red, yang dihantar kepada pemiliknya iaitu  Cik Fatihah Binti Abdul Kadir di salah satu pusat peniagaan Honda, di

Botanic Auto Mall Sdn. Bhd.

Pemilik peniaga Botanic Auto Mall, Dato ‘Mahfoz Bin Haji Hamid berkata, “Civic adalah salah satu model Honda yang paling popular dan permintaan tinggi. Menjadi satu penghormatan untuk kami menjadi peniaga yang  menyaksikan kejayaan penyampaian Civic ke 130,000 ke Cik Fatihah dan menjadi sebahagian daripada majlis penting ini. Kami berharap dapat menyediakan Cik Fatihah dan semua pelanggan kami dengan perkhidmatan selepas jualan yang sangat baik untuk memastikan kepuasan pelanggan walaupun selepas kereta dibeli dan dihantar.

‘’Saya sentiasa menjadi peminat Honda. Sebelum membeli Civic ini, saya sebelum ini memiliki Honda Stream. Saya kagum dengan ciri-ciri premium dan inovatif  terdapat di Honda Civic yang menambah lagi keseronokkan untuk perjalanan harian saya. Saya telah menempah kereta awal tahun ini dan telah menunggu untuk menerima kereta. Tetapi, untuk menjadi pemilik Civic 130,000 benar-benar kejutan yang mengembirakan! Saya sangat gembira dengan Civic saya ini dan tidak sabar untuk membawanya ke jalanraya, “kata Cik Fatihah yang hadir di majlis itu untuk menerima kereta barunya.

Honda Malaysia bersyukur atas sokongan semua pelanggan. Dalam bulan Ramadan ini, Honda memberi ganjaran kepada semua pelanggan baru dengan hadiah istimewa bernilai sehingga RM5,000 .00 di kempen

“Nikmati Hadiah Khas Ramadan” . Promosi bermula pada 1 Mei 2019 dan berakhir pada 31 Mei 2019 **.

Honda Civic berharga dalam RM108,165.00 dan boleh didapati untuk melihat dan memandu ujian di mana-mana 98 pengedar sah Honda di seluruh negara. Untuk maklumat lanjut, pelanggan boleh memanggil nombor Tol Bebas Honda di 1-800-88-2020 atau log masuk ke www.honda.com.my untuk mendapatkan maklumat lanjut.